Gør som Andersen & Martini: Øg omsætningshastigheden på dit varelager med Marketplace som supplerende salgskanal

Andersen & Martini har stor succes med deres salgsstrategi på det nye Marketplace. Læs her hvordan de griber det an, når Jonas Andersen, salgsdirektør og Jens Peter Hansen, salgsleder sætter konkrete ord på, hvilken forskel Marketplace har gjort for dem. 

Med Marketplace har vi løftet vores salg mærkbart

”Omsætningshastighed er altafgørende for os, så vi bruger den nye Marketplace salgskanal fra AutoProff til at annoncere alle vores salgsklargjorte biler B2B på lige fod med B2C salgskanaler. Vi har allerede oplevet høje salgsrater på Marketplace og med denne nye markedsplatform har vi fået adgang til et stort netværk af B2B-købere, hvilket muliggør hurtigere omsætning af vores salgsklargjorte biler”, udtaler Jonas Andersen salgsdirektør hos Andersen & Martini. 


Åbner døre til nye købere i hele Europa

Jonas fortsætter: ”Marketplace vil ikke kun optimere vores lagerstyring, men også åbne døre til nye købere i hele Europa. Hos Andersen & Martini har vi et bredt udvalg af biler, hvor vi med Marketplace optimerer muligheden for at finde den rette kunde til vores biler også selvom kunden ikke er i en af vores egne butikker. Med Marketplace opnår vi en bredere eksponering på tværs af Danmark og Europa samt muligheden for at annoncere bilen både på Marketplace samtidig med annoncering af den B2C, hvilket for os betyder, at vi ikke altid på forhånd skal beslutte, om bilen skal sælges detail eller engros. Marketplace udvider derfor vores salgskanaler og måden vi tænker bilhandel på – det er et værktøj tilpasset de moderne udfordringer og muligheder i bilbranchen".

Ved hjælp af Marketplace øger vi hinandens virtuelle fjernlager og med større sandsynlighed får solgt til vores kunder

Jens Peter Hansen, salgsleder, der sidder med det daglige ansvar for AutoProff Marketplace udtaler: ”Siden Marketplace er kommet i marts, har vi haft fornøjelsen af en ekstra salgskanal at eksponere vores lager på udover de kendte detail salgskanaler, som gør vi har øget vores salg og omsætningshastighed. Vi har opbygget gode relationer til andre i branchen, som samtidig har øget deres salg og omsætningshastighed, fordi de kan købe vores detail salgsklare biler i stedet for at selv skulle importere biler fra Tyskland og vente på hjemtagelse. Ved hjælp af Marketplace øger vi hinandens virtuelle fjernlager og med større sandsynlighed får solgt til vores kunder”.

Du skal være på forkant i dette marked

Jonas Andersen har følgende perspektiver til andre forhandlere i deres overvejelser på at finde en rigtig salgsstrategi: ”Vores salgsstrategi er at annoncere alle vores biler både B2C og på Marketplace fra start af, da vi på denne måde øger vores salgsrate mest muligt. Rådet til vores kollegaer i branchen er derfor enkelt:  Skab interessen fra dag 1 ved at annoncere dine biler både B2C og på Marketplace samtidigt, så du er på forkant med en stærk omsætningshastighed. Derudover er den rigtige prisfastsætning og dialog med køberne altafgørende i dette volatile marked, sæt dig i købers sted både i beskrivelsen og prissætningen af bilen, og husk at svare konstruktivt når der kommer bud eller købsanmodninger på dine biler.”  


Læs mere om andre gode cases her:

Sørby Auto AutoProff kundehistorie

KØBEROPLEVELSE
Sørby Auto


KØBEROPLEVELSEDragsholm Bilsalg AutoProff

KØBEROPLEVELSE
Dragsholm Bilsalg


SÆLGER- OG KØBEROPLEVELSE
Autocentralen


Ønsker du at gøre som Andersen & Martini?

Ring til vores AutoProff regionsansvarlige, de er parate til at hjælpe jer.


Sjælland:

Jens Jessen | +45 81 88 18 08 | jens.jessen@autoproff.com

 

Fyn/Jylland:

Alexander Kramer |+45 28 29 62 29 | alexander.kramer@autoproff.com

 

Salgsdirektør:  

Thomas Groth |  +45 22 21 51 51 |thomas.groth@autoproff.com 

Forrige
Forrige

AutoProff Webinar: Markedsindsigter og forventninger for B2B brugtvognsmarkedet i 3. & 4. kvartal 2024

Næste
Næste

Markedsindsigt: Prisudvikling på B2B brugtbilsmarkedet